Witam! Ze względu, że wiele graczy nie wie napiszę jak zrobić prostego skrypta - potwora. Robimy nowy dokument tekstowy na pulpicie i nazywamy go jak chcemy potem piszemy dwie pierwsze linijki:
Kod:
Wyjaśnienie:
NAZWA- Nazwa potwora. NAZWA2- Nazwa po kliknięciu na niego look. Dobrze jest jak jest poprzedzona "a" lub "an". ATAK- tu wpisujemy typ ataku. Typów za bardzo nie znam więc nie pomoge. Blood to fizyczny. EXP- Liczba exp za potwora. SZYBKOŚĆ- Z jaka szybkością ma chodzić potwór. 240 to 20 lvl. 220 to 8 lvl i najniższy. 260 = 32 lvl i tak dalej. MANA- wymagana mana do zsumowania potworka. Jak zrobić, żeby nie dało się go przywołać pokaże potem;)
Następne 4 linijki:
Kod:
Wyjaśnienie:
ŻYCIE- Ile HP ma potwór w chwili zrespienia. ŻYCIE2- Ile HP potwór może mieć maksymalnie. Looktype- Wygląd potwora. http://tibia.net.pl/monsters/57772-mons … pe-ot.html Macie wszystkie wyglądy;) Head, body, legs, feet- Odpowiednio kolor włosów, torsu, spodni, butów. W miejsce 0 należy wpisać nr koloru macie link http://img76.imageshack.us/img76/4235/123ju2.png UWAGA! Kolory poszczególnych części stosujemy, gdy mam outfit ludzki. W przypadku potworów wszędzie wpisujemy "0". Addons- Też do ludzkich, dokładnie nie wiem jak działa;P Polecam wpisać "3". Corpse- wygląd ciała po śmierci. Nie znalazłem nic na ten temat. 3058 to chyba ludzki. CZAS- Co jaki czas jest szansa zmieniania celu( co 1500 oddajemy cios w rl tibii ). SZANSA- Szansa na przerzucenie od 0 do 100. ATAK- Ile sił ma poświęcać na atak od 0 do 100. OBRONA- Ile sił ma poświęcać na obrone od 0 do 100.
Następne linijki:
Kod:
0= Nie 1= Tak
Wyjaśnienie:
summonable- Czy można zsumować potwora. attackable- Czy możemy atakować potwora. hostile- Czy potwór może atakować nas. illusionable- Czy możemy przemienić się w potwora. convinceable- Czy możemy "oswoić" potwora runą Convice Creature. pushable- Czy możemy przesuwać potwora. canpushitems- Czy potwór może przesuwać przedmioty. canpushcreatures- Czy potwór może przesuwać inne potwory. staticattack- Jeżeli wpiszesz 30 to potwór przyjmie taktykę warlocka, jeżeli 50 to tak jak większość potworów, czyli walkę w zwarciu. runonhealth- Od ilu HP potwór ma zacząć uciekać.
Robimy następne linijki:
Kod:
Wyjaśnienie:
1 linijka: NAZWA- Nazwa broni na odległość czyli np. Spear, Bolt itp. CZAS- Co jaki czas potwór będzie próbował zaatakować ( co 1500 zadajemy cios w rl tibia). SZANSA- Jaka jest szansa, że potwór zaatakuje od 0 do 100. DŁUGOŚĆ- Jaki jest zasięg tej broni. MINIMALNIE- Za ile HP minimalnie walnie potwór. MAKSYMALNIE- Za ile maksymalnie może walnąć potwór.
2 linijka: melee- Atak fizyczny. CZAS- Co jaki czas potwór będzie uderzał ( co 1500 zadajemy cios w rl tibia) MINIMALNIE- Za ile HP minimalnie walnie potwór. MAKSYMALNIE- Za ile maksymalnie może walnąć potwór.
3 linijka: NAZWA- Nazwa czaru czyli np. Eternal Winter lub Ultimate Explosion CZAS- Co jaki czas potwór będzie próbował zaatakować ( co 1500 zadajemy cios w rl tibia). SZANSA- Jaka jest szansa, że potwór zaatakuje od 0 do 100. MINIMALNIE- Za ile HP minimalnie walnie potwór. MAKSYMALNIE- Za ile maksymalnie może walnąć potwór.
Następne linijki:
Kod:
Wyjaśnienie:
defenses armor- Obrona armora. Tak jak w naszym przypadku czyli wpiszemy 10 to potwór będzie miał obrone jak Plate Armor. defense- Obrona tarczy tak jak w przypadku armora. CZAR- Czar jakim potwór będzie sie leczył czyli np. Healing, Intense Healing CZAS- Co jaki czas potwór będzie próbował się leczyć ( co 1500 zadajemy cios w rl tibia) SZANSA- Jaka jest szansa, że mu sie powiedzie od 0 do 100. MINIMALNIE- Ile potwór wyleczy sobie minimalnie HP. MAKSYMALNIE- Ile potwór wyleczy sobie maksymalnie HP.
Kolejne linijki:
Kod:
0= nie 1= tak
physical- Odporność na ataki fizyczne ( np. runa SD, czar Ulimate Explosion, atak bronią ). energy- Odporność na żywioł energii. fire- Odporność na żywioł ognia. poison- Odporność na truciznę. lifedrain- Odporność przez atakiem „wydzierania życia”. paralyze- Odporność przed paraliżem ( runa Paralyze ). outfit- Odporność na zmianę wyglądu przeciwnika. drunk- Odporność przed „pijaństwem”. invisible- Odporność na niewidzialność przeciwnika.
Kolejne linijki to summony można pominąć:
Kod:
Wyjaśnienie:
SUMMONMAX- Ile maksymalnie potwór może przywołać wszystkich summonów. NAZWA- nazwa potwora, który ma być przywołany CZAS -> Co jaki czas ma być podjęta próba przywołania summona ( ciosy oddajemy w tibi na rl co 1500 ). SZANSA -> Jaka jest szansa na powodzenia przywołania od 0 do 100.
Kolejne linijki to głosy można pominąć:
Kod:
Wyjaśnienie:
CZAS- Co jaki czas potwór próbuje coś powiedzieć. SZANSA- Jaka jest szansa, że mu sie uda. TEKST- Teskt jaki wypowiada.
Następne linijki:
Kod:
1 linijka: Piszemy takie coś, gdy przedmiotów jest kilka np. złoto, runki itp. ID- ID przedmiotu. Najlepiej sprawdzić w Map Editorze. MAX- Jaka największa ilość przedmiotu może spaść. Najlepiej od 0 do 100. SZANSA- Jaka jest szansa, że ten przedmiot spadnie. 100000 to największa.
2 linijka: Piszemy takie coś, gdy przedmiot jest 1. ID- ID przedmiotu. Najlepiej sprawdzić w Map Editorze. Szansa -Jaka jest szansa, że ten przedmiot spadnie. 100000 to największa.
Na końcu dopisujemy:
Kod:
Gratulacje własnie zrobiłeś swojego pierwszego potwora. Możesz zrobić: 1. Wystawić go na forum. 2. Iść to upić z kolegami ;D
UWAGI:
1. Cały kod potwora piszemy 1 ciągiem. Nie robimy linijek pustych. 2. Link do Map Editora: http://www. speedy share .com/6648 23254.html. Usuń spacje.
|