The Unforgiven - 2009-12-01 18:41:53

Witam! Ze względu, że wiele graczy nie wie napiszę jak zrobić prostego skrypta - potwora.
Robimy nowy dokument tekstowy na pulpicie i nazywamy go jak chcemy potem piszemy dwie pierwsze linijki:

Kod:

Kod:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<monster name="NAZWA" nameDescription="a NAZWA2" race="ATAK" experience="EXP" speed="SZYBKOŚĆ" manacost="MANA">

Wyjaśnienie:

NAZWA- Nazwa potwora.
NAZWA2- Nazwa po kliknięciu na niego look. Dobrze jest jak jest poprzedzona "a" lub "an".
ATAK- tu wpisujemy typ ataku. Typów za bardzo nie znam więc nie pomoge. Blood to fizyczny.
EXP- Liczba exp za potwora.
SZYBKOŚĆ- Z jaka szybkością ma chodzić potwór. 240 to 20 lvl. 220 to 8 lvl i najniższy. 260 = 32 lvl i tak dalej.
MANA- wymagana mana do zsumowania potworka. Jak zrobić, żeby nie dało się go przywołać pokaże potem;)

Następne 4 linijki:

Kod:

Kod:

<health now="Życie" max="Życie2"/>
<look type="0" head="0" body="0" legs="0" feet="0" addons="0" corpse="0"/>
<targetchange interval="CZAS" chance="SZANSA"/>
<strategy attack="ATAK" defense="OBRONA"/>

Wyjaśnienie:

ŻYCIE- Ile HP ma potwór w chwili zrespienia.
ŻYCIE2- Ile HP potwór może mieć maksymalnie.
Looktype- Wygląd potwora. http://tibia.net.pl/monsters/57772-mons … pe-ot.html Macie wszystkie wyglądy;)
Head, body, legs, feet- Odpowiednio kolor włosów, torsu, spodni, butów. W miejsce 0 należy wpisać nr koloru macie link http://img76.imageshack.us/img76/4235/123ju2.png
UWAGA! Kolory poszczególnych części stosujemy, gdy mam outfit ludzki. W przypadku potworów wszędzie wpisujemy "0".
Addons- Też do ludzkich, dokładnie nie wiem jak działa;P Polecam wpisać "3".
Corpse- wygląd ciała po śmierci. Nie znalazłem nic na ten temat. 3058 to chyba ludzki.
CZAS- Co jaki czas jest szansa zmieniania celu( co 1500 oddajemy cios w rl tibii ).
SZANSA- Szansa na przerzucenie od 0 do 100.
ATAK- Ile sił ma poświęcać na atak od 0 do 100.
OBRONA- Ile sił ma poświęcać na obrone od 0 do 100.

Następne linijki:

Kod:

Kod:

<flags>
<flag summonable="0 lub 1"/>
<flag attackable="0 lub 1"/>
<flag hostile="0 lub 1"/>
<flag illusionable="0 lub 1"/>
<flag convinceable="0 lub 1"/>
<flag pushable="0 lub 1"/>
<flag canpushitems="0 lub 1"/>
<flag canpushcreatures="0 lub 1"/>
<flag targetdistance="1"/>
<flag staticattack="30 lub 50"/>
<flag runonhealth="0"/>
</flags>

0= Nie
1= Tak

Wyjaśnienie:

summonable- Czy można zsumować potwora.
attackable- Czy możemy atakować potwora.
hostile- Czy potwór może atakować nas.
illusionable- Czy możemy przemienić się w potwora.
convinceable- Czy możemy "oswoić" potwora runą Convice Creature.
pushable- Czy możemy przesuwać potwora.
canpushitems- Czy potwór może przesuwać przedmioty.
canpushcreatures- Czy potwór może przesuwać inne potwory.
staticattack- Jeżeli wpiszesz 30 to potwór przyjmie taktykę warlocka, jeżeli 50 to tak jak większość potworów, czyli walkę w zwarciu.
runonhealth- Od ilu HP potwór ma zacząć uciekać.

Robimy następne linijki:

Kod:

Kod:

<attacks>
<attack name="NAZWA" interval="CZAS" chance="SZANSA" range="DŁUGOŚĆ" min="MINIMALNIE" max="MAKSYMALNIE"/>
<attack name="melee" interval="CZAS" min="-MINIMALNIE" max="-MAKSYMALNIE"/>
<attack name="NAZWA" interval="CZAS" chance="SZANSA" range="DŁUGOŚĆ" min="MINIMALNIE" max="MAKSYMALNIE"/>
</attacks>

Wyjaśnienie:

1 linijka:
NAZWA- Nazwa broni na odległość czyli np. Spear, Bolt itp.
CZAS- Co jaki czas potwór będzie próbował zaatakować ( co 1500 zadajemy cios w rl tibia).
SZANSA- Jaka jest szansa, że potwór zaatakuje od 0 do 100.
DŁUGOŚĆ- Jaki jest zasięg tej broni.
MINIMALNIE- Za ile HP minimalnie walnie potwór.
MAKSYMALNIE- Za ile maksymalnie może walnąć potwór.

2 linijka:
melee- Atak fizyczny.
CZAS- Co jaki czas potwór będzie uderzał ( co 1500 zadajemy cios w rl tibia)
MINIMALNIE- Za ile HP minimalnie walnie potwór.
MAKSYMALNIE- Za ile maksymalnie może walnąć potwór.

3 linijka:
NAZWA- Nazwa czaru czyli np. Eternal Winter lub Ultimate Explosion
CZAS- Co jaki czas potwór będzie próbował zaatakować ( co 1500 zadajemy cios w rl tibia).
SZANSA- Jaka jest szansa, że potwór zaatakuje od 0 do 100.
MINIMALNIE- Za ile HP minimalnie walnie potwór.
MAKSYMALNIE- Za ile maksymalnie może walnąć potwór.

Następne linijki:

Kod:

Kod:

<defenses armor="20" defense="30">
<defense name="CZAR" interval="CZAS" chance="SZANSA" min="MINIMALNIE" max="MAKSYMALNIE">
</defense>
</defenses>

Wyjaśnienie:

defenses armor- Obrona armora. Tak jak w naszym przypadku czyli wpiszemy 10 to potwór będzie miał obrone jak Plate Armor.
defense- Obrona tarczy tak jak w przypadku armora.
CZAR- Czar jakim potwór będzie sie leczył czyli np. Healing, Intense Healing
CZAS- Co jaki czas potwór będzie próbował się leczyć ( co 1500 zadajemy cios w rl tibia)
SZANSA- Jaka jest szansa, że mu sie powiedzie od 0 do 100.
MINIMALNIE- Ile potwór wyleczy sobie minimalnie HP.
MAKSYMALNIE- Ile potwór wyleczy sobie maksymalnie HP.

Kolejne linijki:

Kod:

Kod:

<immunities>
<immunity physical="0 lub 1"/>
<immunity energy="0 lub 1"/>
<immunity fire="0 lub 1"/>
<immunity poison="0 lub 1"/>
<immunity lifedrain="0 lub 1"/>
<immunity paralyze="0 lub 1"/>
<immunity outfit="0 lub 1"/>
<immunity drunk="0 lub 1"/>
<immunity invisible="0 lub 1"/>
</immunities>

0= nie
1= tak

physical- Odporność na ataki fizyczne ( np. runa SD, czar Ulimate Explosion, atak bronią ).
energy- Odporność na żywioł energii.
fire- Odporność na żywioł ognia.
poison- Odporność na truciznę.
lifedrain- Odporność przez atakiem „wydzierania życia”.
paralyze- Odporność przed paraliżem ( runa Paralyze ).
outfit- Odporność na zmianę wyglądu przeciwnika.
drunk- Odporność przed „pijaństwem”.
invisible- Odporność na niewidzialność przeciwnika.

Kolejne linijki to summony można pominąć:

Kod:

Kod:

<summons max="SUMMONMAX">
<summon name="NAZWA" interval="CZAS" chance="SZANSA"/>
</summons>

Wyjaśnienie:

SUMMONMAX- Ile maksymalnie potwór może przywołać wszystkich summonów.
NAZWA- nazwa potwora, który ma być przywołany
CZAS -> Co jaki czas ma być podjęta próba przywołania summona ( ciosy oddajemy w tibi na rl co 1500 ).
SZANSA -> Jaka jest szansa na powodzenia przywołania od 0 do 100.

Kolejne linijki to głosy można pominąć:

Kod:

Kod:

<voices interval="CZAS" chance="SZANSA">
<voice sentence="TEKST" yell="1"/>
</voices>

Wyjaśnienie:

CZAS- Co jaki czas potwór próbuje coś powiedzieć.
SZANSA- Jaka jest szansa, że mu sie uda.
TEKST- Teskt jaki wypowiada.

Następne linijki:

Kod:

Kod:

<item id="ID" countmax="MAX" chance1="SZANSA" chancemax="0"/>
<item id="ID" chance="SZANSA"/>

1 linijka:
Piszemy takie coś, gdy przedmiotów jest kilka np. złoto, runki itp.
ID- ID przedmiotu. Najlepiej sprawdzić w Map Editorze.
MAX- Jaka największa ilość przedmiotu może spaść. Najlepiej od 0 do 100.
SZANSA- Jaka jest szansa, że ten przedmiot spadnie. 100000 to największa.

2 linijka:
Piszemy takie coś, gdy przedmiot jest 1.
ID- ID przedmiotu. Najlepiej sprawdzić w Map Editorze.
Szansa -Jaka jest szansa, że ten przedmiot spadnie. 100000 to największa.

Na końcu dopisujemy:

Kod:

Kod:

</item>
</loot>
</monster>

Gratulacje własnie zrobiłeś swojego pierwszego potwora. Możesz zrobić:
1. Wystawić go na forum.
2. Iść to upić z kolegami ;D

UWAGI:

1. Cały kod potwora piszemy 1 ciągiem. Nie robimy linijek pustych.
2. Link do Map Editora: http://www. speedy share .com/6648 23254.html. Usuń spacje.

www.forumsko.pun.pl www.gothicmmo.pun.pl www.wilczki.pun.pl www.europe.pun.pl www.nowalia.pun.pl